Samenwerkingsverklaring Aanpak Asbestdaken

Geplaatst op 03 maart 2020

Op dinsdag 3 maart heeft de minister van I & W, Stientje van Veldhoven, met een aantal provisies, gemeenten, brancheverenigingen, Milieu Centraal en het ministerie van SZW de Samenwerkingsverklaring “aanpak asbestdaken” ondertekend.

Het hoofddoel van deze samenwerkingsverklaring is zorgen dat de verwijdering van asbestdaken voortgaat en de asbestdakenproblematiek wordt opgelost door het maken van samenhangende afspraken over het uitvoeren van activiteiten.

De samenwerkingsverklaring wil inhoud en vorm geven aan de samenwerking tussen de Partijen die gezamenlijk en ieder voor zich werken aan het zo snel mogelijk verwijderen van de resterende asbestdaken in Nederland.

Hierbij worden ook nieuwe partijen benaderd om zich aan te sluiten bij het samenwerkingsverband, zoals andere provincies en gemeenten, banken, verzekeraars, maatschappelijke organisaties en belangenvertegenwoordigers.

Terug naar de vorige pagina