REACTIE VIA ADVIESNOTITIE STUURGOEP LAVS

Geplaatst op 15 februari 2021

Naar aanleiding van het extra stakeholders overleg LAVS van 29 januari, is een verzoek aanvraag ingediend, gericht aan de stuurgroep LAVS, om helderheid te krijgen over de huidige doelstellingen van LAVS.

Aanleiding van dit verzoek  is de continue “discussie” binnen het stakeholders overleg over de vraag of de huidige LAVS applicatie nog wel voldoet aan de doelstellingen.

Als argumentatie wordt ook aangegeven dat er gekeken dient te worden naar de stelsel wijzigingen vanuit SZW. Een aantal stakeholders willen hier al op voorsorteren en vragen aan de stuurgroep dit mee te nemen in hun afweging om te komen tot de juiste doelstellingen. Echter I&W is van mening dat zij niet vooruit willen lopen op de stelsel wijzigingen vanuit SZW.

Aangezien het verzoek door een aantal stakeholders is ingediend, zijn ook de andere stakeholders benadert met het verzoek of zij het eens zijn met dit verzoek en de onderbouwing.

In de toegevoegde documenten kunt u onze reactie hierop nalezen.